Forum www.automobilklublegnicki.fora.pl Strona Główna

www.automobilklublegnicki.fora.pl
Automobilklub Legnicki
 

Polski Fiat 126p 600 (1976)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.automobilklublegnicki.fora.pl Strona Główna -> Nasze Automobile
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtix




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ścinawa/Leicester

PostWysłany: Nie 17:17, 07 Lip 2013    Temat postu:

Pora na małą aktualizację. W temacie Malucha niewiele się dzieje, ale już się przyzwyczaiłem, że prace idą żółwim tempem. W kwietniu byłem dwa tygodnie w Polsce i po weselu Smutnego rozebrałem silnik i go trochę wyczyściłem.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Po remoncie silnika Maluch przejechał prawie 10 tys. km i teraz na nowo trzeba było odświeżyć oblachowanie, oddać śrubki do ocynku i zadbać o kosmetykę bloku. Skrzyni nie ruszałem. Co prawda doczyszczone aluminium szybciej śniedzieje, ale już nigdy nie będę malował ani skrzyni ani bloku. Lakier MOTIP-u nie jest zły, ale tak jak już kiedyś pisał MAD_DOGG farba z czasem schodzi i trzeba to odświeżać co parę lat.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Spod uszczelniaczy trochę się lało, więc wszystko wyczyściłem, poskładałem w kartoniki wraz z oblachowaniem i zawiozłem do majstra. On już tym wszystkim się zajmie w stosownym czasie.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtix




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ścinawa/Leicester

PostWysłany: Nie 17:18, 07 Lip 2013    Temat postu:

Później nastąpiła znowu długa przerwa i Maluch trochę pordzewiał i znowu ubyło mu blach. Przyjechałem i aż się przeraziłem, że pół samochodu już nie ma...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Ściągnięte zostało zawieszenie przód

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

oraz wycięte zżarte nadkola:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Majster porozwiercał zgrzewy podłogi. Progi wewnętrzne zachowały się w dobrym stanie, więc nie było potrzeby wymiany.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Kierownicy zamieszania:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Maluch znowu przestał na lakierni parę tygodni, bo majster zawalony był inną robotą. To chyba będzie ostatni Maluch, jaki wyjdzie spod ręki tego fachowca. Zaangażowanie jest, zapał, chęci, ale czasu niet... Pozostaje tylko cierpliwie czekać, a nóż nastąpi jakiś przełom...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtix




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ścinawa/Leicester

PostWysłany: Nie 17:19, 07 Lip 2013    Temat postu:

Wpadłem całkiem niedawno na wizytę kontrolną. Maluch z przodu został trochę już wypiaskowany i zaczął lepiej wyglądać.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Majster zaczął od wspawania klatki bezpieczeństwa:)

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Tak więc bierze się już za podłogę. Wąskie nadkola zew. przód już zostały ładnie spasowane.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Wizytacja:)

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Majstra nie było w domu, wypadło mu coś ważnego, więc chwilę pogadałem z jego synem i powiedziałem, że jak będę wracał z Zielonej Góry to jeszcze raz wstąpię wieczorem. W drodze powrotnej zajechałem i rozwiązałem jeszcze sprawę podszybi, które będą takie jak u Smutnego.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Powoli, ale do przodu. cdn...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sofo




Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie 22:21, 07 Lip 2013    Temat postu:

Teraz masz auto w stylu Flinstonowie Smile



To się nazywa porządna praca. Nie ma tu mowy o druciarstwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtix




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ścinawa/Leicester

PostWysłany: Czw 21:19, 03 Paź 2013    Temat postu:

Pora na małą aktualizację. Końcem sierpnia miałem wesele kuzynki, więc od razu przy okazji odwiedziłem również blacharza. Liczyłem, że do mojego przyjazdu będzie trochę więcej porobione, ale jak to zweryfikowałem to było trochę inaczej.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Smutny to konkretnie skomentował:

Cytat:
Robota wre... że ojaciepierdole! pfffffff szkoda gadać, ale jakbyś ten pieniek podpalił to by im się w rękach paliła :)


Grunt to pozytywne nastawienie. Wszystko ze spokojem i dokładnie.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Jak przyjechałem z wizytą to została wspawana wyłącznie podłoga. Wtedy dopiero wszystko dokładnie pomierzył. Podłoga przytwierdzona była tylko w paru miejscach i trzymała się na spawach, nie było jeszcze podłużnicy i poprzecznicy.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Przed rozpoczęciem roku szkolnego trochę pomagał mu jeszcze syn z kolegą. Poprawiona została podłoga pedałów z belką pod resor. Jak już wcześniej pisałem, zostaje bo jest zdrowa, a po piaskowaniu nie było żadnych wżerów czy żadnych oznak rdzy. I tak przed epoksydem jeszcze to będzie zabezpieczone.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Gotowe elementy zostały ponawiercane i przygotowane do wspawania. Zawieszenie też pójdzie do renowacji, bo nie ma potrzeby wymiany resoru, jak ten jest jeszcze w bardzo dobrym stanie.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtix




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ścinawa/Leicester

PostWysłany: Czw 21:20, 03 Paź 2013    Temat postu:

Tydzień temu wpadłem do majstra ponownie. Niestety osobiście się spotkać ani pogadać z nim nie mogłem, ale warsztat otworzył jego syn, więc sobie pooglądałem.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia pokazałem potem Smutnemu... Wpadłem do Chorzowa i przy flaszeczce wszystko dokładnie obgadaliśmy krok po kroku, więc wiem na co zwrócić jeszcze szczególną uwagę.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Podłoga już prawie skończona. Zostało jeszcze wyszlifować spawy, przyspawać prowadnice foteli, nakrętki na pałąk pasów oraz wzmocnienia lewarków.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Zdziwiło mnie, że na tunelu wybite zostały jakieś numery 1079. Jeszcze takiego czegoś nie widziałem. Może to są jakieś oznaczenia fabryczne? Numery blach, z których składano i spawano później auto na linii montażowej? Nie znaju...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Progi fabryczne od motozbyt-meksa. Jeszcze muszę się dowiedzieć jak rozwiąże sprawę tylnych błotników. Żeby spasował to z tymi progami. Czy będzie ciął próg po długości i czy zostawi dziury na zamek- rygiel w drzwiach. Z tego co wiem, to błotniki tylne będą cięte i wspawane całe powyżej wlotów powietrza.


smutny napisał:
To miejsce musi być sztywne, to środek nadwozia i jeżeli (błotniki będą cięte w połowie) to nie będzie sztywny, zacznie pękać lakier, u mnie był wstawiany element w linii poniżej kratki wlotu powietrza ale na całej długości kantu błotnika.


[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Majster robi sobie taką komorę do piaskowania drobnych elementów. Będzie w tym piaskował oblachowanie silnika, felgi i wszystkie blachy przed wspawaniem. Dobry pomysł.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtix




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ścinawa/Leicester

PostWysłany: Pią 21:01, 29 Lis 2013    Temat postu:

W ubiegły weekend byłem w Polsce. Jeśli chodzi o Malucha to na razie nastąpiła kilkumiesięczna przerwa. Nic się nie dzieje, ale przy okazji mojego przyjazdu wstąpiliśmy ze Smutnym i Jureckim pooglądać ten mój złomek. Odpaliliśmy również Eleganta.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Majster już skończył komorę, więc wszystkie elementy będą teraz piaskowane a później wspawane. Okazało się, że tą moją podłogę ktoś kiedyś zapodkładował bezpośrednio na rdzę. No centralnie po przejechaniu szczotką wychodzi spod podkładu ruda. Dziadostwo! Z tym kupowaniem w ciemno sam nie jesteś pewny do końca czy sprzedający nie robi Ciebie w balona. Te blachy, które sam przygotowywałem jak np. podłoga bagażnika to jestem tego pewny. Ale cóż, wszystko będzie wypiaskowane, więc tym się nie martwimy!

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


smutny napisał:
Byś się Wojtek pochwalił już tym cośmy w sobotę kupili :)

Jawol! Naturlich her generale!

W sobotę rano wyjechaliśmy z Chorzowa i pojechaliśmy ze Smutnym oglądać przyczepkę N-250, która pojawiła się na tablicy. W ogłoszeniu facet napisał:

Cytat:
Mam do sprzedania przyczepkę Niewiadów N250C z 1991 roku, w stanie bardzo dobrym. Garażowana mało używana, zamykana na kluczyk. Przegląd bezterminowy, aktualne OC.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

I rzeczywiście warto było pojechać do tego Kłodzka. Przyczepka okazała się w bardzo dobrym stanie. Nikt nie woził w niej gruzu ani ziemniaków. Była tylko brudna, okurzona. Spisaliśmy od razu umowę kupna sprzedaży i Jurecki przytargał ją na drugi dzień już do Ścinawy.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Przyczepka będzie jeździła oczywiście w zestawie razem z Gagarinem. Klasyka ani Eleganta nie będę haczył. Na zloty jak znalazł, jak już wcześniej pisałem wszystkie bagaże, śpiwory i namioty można do niej zapakować. Po wszystkich remontach na zloty pojedziemy trzema Maluchami z przyczepką:)

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Przyczepka naprawdę warta zachodu! Jeszcze na oryginalnych stomilach z cyckami, tak jakby była tylko parę razy użyta. Resztę swojego żywota przestała w garażu. Na wiosnę porządnie ją umyję, wyczyszczę i powinna być jak nówka. Nie ma poważniejszych pęknięć ani rys, więc będzie cacy. Będzie piękna i będzie świetnie prezentowała się w zestawie z Gagarinem!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sofo




Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pon 19:41, 06 Sty 2014    Temat postu:

Jak tam obecne efekty z maluchem???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtix




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ścinawa/Leicester

PostWysłany: Nie 14:44, 12 Sty 2014    Temat postu:

Maluch poszedł na żyletki:) hehe - żart:) Na razie robota stanęła na parę miesięcy. No trudno, ja już na to wpływu nie mam. Być może od lutego coś się na nowo zacznie dziać. 26 lutego przylatuję do Polski, będę do 2 marca więc może wpadnę wtedy do Legnicy. W tym roku jest organizowany jakiś zimowy rajd?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.automobilklublegnicki.fora.pl Strona Główna -> Nasze Automobile Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxGreen v1.2 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin