Forum www.automobilklublegnicki.fora.pl Strona Główna

www.automobilklublegnicki.fora.pl
Automobilklub Legnicki
 

Witam z Jeleniej Góry :)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.automobilklublegnicki.fora.pl Strona Główna -> Nasze Automobile
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek




Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 12:42, 16 Wrz 2012    Temat postu: Witam z Jeleniej Góry :)

Witam Wszystkich!

Fotka pamiątkowa z 2009r
[link widoczny dla zalogowanych]
Żonka na skuterku i dwa autka...

Chciałbym zaprezentować swoje autko, którym jest Porsche 931 (inaczej Porsche 924 Turbo) z 1982 roku. Model 931 produkowano przez 5 lat (1979-83) kończąc na 13616 egzemplarzach (1 seria - 8175 sztuk, 2 seria - 5441)
Pełna historia autka u mnie jest do obejrzenia w linku w podpisie Very Happy

Notka z historii:
Porsche po wprowadzeniu modelu 924 (76r) zaczęło zauważać lukę pomiędzy sprzedawanymi wówczas modelami 924 i 911s w związku z czym postanowiło wykorzystać doświadczenia związane z zastosowaniem turbosprężarek w wyścigowych modelach oraz w 911 Turbo z 1975r. Tak narodził się Porsche 924 w wersji Turbo którego prototyp zaprezentowano po raz pierwszy w 1978r.

Porsche wykorzystało ten sam rzędowy 4 cylindrowy silnik zapożyczony od Audi o pojemności 1984cm3. Zmodernizowano głowicę cylindrów i obniżono kompresję do 7,5:1 dokładając turbosprężarkę KKK K-26 dającą 10psi (0,69bar - 69kPa) doładowania zwiększając tym samym moc jednostki napędowej z 125KM (wersja wolnossąca) do 170KM. Modyfikacje silnika zwiększyły wagę samochodu o ponad 29kg co pociągnęło za sobą modyfikacje zawieszenia samochodu. Poprawił się dzięki temu stosunek mas pojazdu wynosząc 49/51 w porównaniu do modelu wolnossącego gdzie wynosił 48/52.
W celu zapewnienia większej funkcjonalności samochód otrzymał wlot powietrza na masce (tzw NACA duct) oraz wloty powietrza nad przednim zderzakiem oraz w pasie dolnym. Zastosowano 15 calowe szprychowe koła mocowane na 5 szpilkach. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna była 5 biegowa skrzynia w układzie tzw "dogleg".
Moc samochodu zadziwiająco zbliżyła się do 911SC (180KM), jednak niewłaściwe użytkowanie samochodu najczęściej prowadziło do szybkiego uszkodzenia turbosprężarki.

Sama turbosprężarka była chłodzona jedynie olejem pochodzącym z silnika co powodowało szybki czas zużycia elementów sprężarki jak i uszczelnień. Aby naprawić ten problem Porsche zaprezentowało 2 serię 924 Turbo, w której zastosowano mniejszą turbosprężarkę pracującą na większym doładowaniu. Podniesiono stopień kompresii do 8:1 i ulepszono system zapłonu, który od tej pory był sterowany elektronicznie za pomocą sterownika połączonego czujnikiem z kołem zamachowym. Pozwoliło to osiągnąć moc 177KM (132kW, 179PS)
Produkcję model zakończono w 1982r za wyjątkiem rynku Włoskiego do 1984r gdzie ze względu na ograniczenia prawne silniki większe niż 2L były obarczone bardzo wysokim podatkiem hamując sprzedaż modelu 944 2,5L.

Ogólnie w Polsce udało mi się znaleźć 10 sztuk tego modelu... z czego 6 najprawdopodobniej jeździ po naszych drogach obecnie a 4 do jazdy się nie nadają.
Moje auto jest ze mną od 2009r i zastąpiło jego poprzednika (wolnossące Porsche 924 - które było ze mną od 2006r). Od czasu zakupu przeszło już dość spore zmiany, gdyż było w dość opłakanym stanie - mimo że jeździło to do specyfikacji fabrycznej było mu dość daleko za sprawą poprzednich właścicieli, który zmienili silnik na wolnossący, bardzo brzydko obszyli wnętrze auta, zmienili oryginalną skrzynię biegów na słabszą wersję z modelu wonossącego, usunięto także pas dolny i maskę z Turbo. Reszta specyfikacji była zgodna z fabryczną. Pociągnęło to za sobą konieczność napraw i tak:

Został wymieniony kompletny układ hamulcowy wraz z przewodami pod autem.
Wymieniona została skrzynia biegów na właściwą.
Auto dostało całkowicie nowy silnik poskładany z gromadzonych przez 4 lata części.
Wnętrze zostało wymienione na oryginalne.
Po poprawkach lakierniczych auto prezentuje się już znacznie lepiej.

Obecnie silnik jest na dotarciu także nie można za dużo poszaleć. Jednak auto powróciło do specyfikacji fabrycznej z czego jestem bardzo zadowolony. Oczywiście zostało jeszcze dużo mniejszych rzeczy do poprawienia itp, ale myślę, że przyjdzie na to czas.
Mam nadzieję, że spotkamy się gdzieś w terenie Smile

Pozdrawiam!
Michał

Fotki wrzucę jak tylko konto mi się ... przegryzie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Misiek dnia Czw 3:07, 27 Wrz 2012, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sofo




Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie 19:09, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Misek - witamy w klubie.
Porsche z lat 80'tych to moje ukochane autka, dlatego już nie mogę doczekać się zdjęć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wojtix




Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ścinawa/Leicester

PostWysłany: Nie 20:44, 16 Wrz 2012    Temat postu:

koniecznie zdjęcia, no i zapraszamy do Polkowic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 21:20, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Jutro chyba uda się wrzucić linki. Co prawda to nie popularne 911 i było kiedyś nieco tańsze... Co ciekawe różnica dziś jest dużo większa, ale autko się starzeje i nie zamierzam się go pozbyć przez najbliższe naście latek. Myślę że powinno się spodobać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sofo




Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie 21:42, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Według mnie 911 jest zbyt oklepane i zbyt popularne. Każde inne porsche je chyba ciekawsze, bo bardziej rzadkie Smile
A co do zdjęć, to daj tutaj i klej linki na forum:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 22:40, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Właśnie nie mogę linków dać bo antyspam mi nie pozwala i chyba muszę zaczekać albo jakoś inaczej linka wrzucić. Co do Polkowic myślę, że się pojawię bo akurat mam wolny weekend.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon 21:44, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Obiecane Fotki Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I małe porównanie: przed i po
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Misiek dnia Pon 21:45, 17 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sofo




Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Wto 19:49, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Wygląda super. Mi podoba się bardziej niż 911 bo jest mniej popularne i ma otwierane lamy.
Mam nadzieję, że zobaczę w sobotę na żywo w Polkowicach. Zapraszamy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 20:58, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Jeszcze kilka pamiątkowych fotek z remontu, który odbył się w warsztacie w Warszawie zajmującym się głównie Porsche Very Happy
Tutaj mały wrzut na youtube... jak to brzmi:
http://www.youtube.com/watch?v=r-DR9SHtX94
Pierwsze uruchomienie silnika po remoncie (w sumie dla ścisłości to drugie)
http://www.youtube.com/watch?v=4KkhCNSNPzE&feature=plcp















Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 2:58, 27 Wrz 2012    Temat postu:

Pownienem był dopisać na początku ale może być i tutaj: Otóż model Porsche 924 - w wersji z silnikiem wolnossącym produkowano od 1976r do 1985. Później pojawił się model 924S - gdzie zastosowano wszystkie elementy z Porsche 944 a jedynie karoseria została z 924.
Model 924 Turbo był jakby pomiędzy...od 924 różni się lepszym zawieszeniem (później stosowanym w 944 i 924S), unikalnym dla tego modelu silnikiem z turbosprężarką, sportową skrzynią biegów i paroma innymi szczegółami jak wloty powietrza w pasie przednim i masce.

Powstało jeszcze 406 sztuk w wersji mocniejszej 924 Carrera GT - 210KM - było to 924 Turbo ze zmienionym komputerem (inna mapa zapłonu) i dołożonym intercoolerem.

Ostatecznie powstało kilka sztuk w wersji wyścigowej 924 Carrera GTR gdzie z tego samego silnika 2.0L wyciśnięto 375KM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.automobilklublegnicki.fora.pl Strona Główna -> Nasze Automobile Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxGreen v1.2 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin